1/3/08

Perucho i la Terra Alta

"És un país fantàstic, una comarca agresta i viril, desconeguda pel turisme, intacta encara per a la poesia i el misteri. Hi vaig estar lligat durant una etapa incerta de la meva vida i hi vaig descobrir el sentit i la significació oculta de l'existència i del món. També hi coneixeria la "Serena", animal inexistent, descrit en els bestiaris medievals catalans (...).

La Terra Alta (que com el seu nom indica és indret alter) roman, en part, cenyida pel riu Ebre (el riu Hebre dels antics i de Matu Aymerich) i per la cadena dels ports d'Horta de Sant Joan i Beseit. Hi ha confluència de petits, però profund, corrents d'aigua, car m'hi he banyat personalment, suportant les geliues en els estrets de Canaletes, no lluny de la Fontcalda i de la seva Mare de Déu protectora, i també a l'Algars, tocant a Cretes, prop d'una abandonada fàbrica de sabó d'un difunt amic meu..."

Joan Perucho, La Serena i la Terra Alta.